Pressmeddelande: Gullviks blir ny distributör för Barenbrug i Sverige

2020-02-06

Barenbrug tillkännager samarbetet med Gullviks som ska fungera som distributör för fodergräs och baljväxtfröer i Sverige. Tack vare detta samarbete kan vi nu tillhandahålla produkter och tjänster till de svenska mjölkbönderna på ett bättre sätt.

Barenbrug har under många år bedrivit forskning för att testa hur vall- och foderväxter fungerar i och runt Sverige. Under alla dessa år har Gullviks varit verksam på jordbruksmarknaden. Gullviks, med en historia som går tillbaka ända till 1920-talet, är välkänt på den svenska jordbruks¬marknaden och i sin verksamhet fokuserar de huvudsakligen på växtskydd för jord- och skogsbruk samt trädgårdsodling. Tack vare sin expertis inom detta område kan Gullviks tillhandahålla riktigt bra produkter och tjänster och dela med sig av sina kunskaper för bästa resultat till sina kunder

Från och med nu kommer Gullviks även att marknadsföra Barenbrugs foderprodukter och koncept i Sverige. I och med detta distributionsavtal kan lantbrukare över hela Sverige dra nytta av Barenbrugs högkvalitativa foderprodukter och innovativa koncept

Jan Haalboom, exportchef på Barenbrug, är väldigt nöjd över det nya samarbetsavtalet: ”Det finns många likheter mellan våra båda företag. Båda bolagen är familjeföretag som har funnits på marknaden i över 100 år. Vi har båda ett fokus på innovationer och kundinriktad service. Gullviks representerar den image som vi vill visa upp när vi gör affärer i Sverige.”

Om koncernen Royal Barenbrug

Barenbrug har sitt huvudkontor i Nederländerna och dess historia går 115 år tillbaka i tiden. Det är ett familjeägt företag som nu är inne på fjärde generationen. Bolaget fokuserar på forskning, utveckling och produktion av gräsfrö och baljväxtfrö för jordbruks- och fritidsmarknaden. Med över 800 anställda i över 20 länder på sex kontinenter – i alla större klimatregioner – är vår mission att öka djurens produktivitet för att hjälpa till att föda världen. Vi vill också att människor ska kunna njuta av vackra grönområden. Tillsammans så levererar våra driftbolag en årlig nettoförsäljning på över 260 miljoner euro.

Om Gullviks

Gullviks, en division inom Bröderna Berner AB, har en 100-årig tradition inom växtskydd på en kooperativdominerande marknad. Gullviks förstår lantbrukarens behov och har en passion för sitt arbete i alla lägen. Gullviks arbetar med ständiga förbättringar och fokus ligger hela tiden på att värna om kundnyttan hos sina kunder.